דייט עם לוגו

 

כמו שורת מחץ בשיר. כמו תובנה של סיפור חיים. כמו אסימון שנופל. כמו רגע אחד מסויים שהולך איתי לאורך כל הדרך. כמו שורה תחתונה בדיון או מאמר. כמו מנטרה שזורה מתגלגלת מתחת ללשון. כמו אוסף הנקודות המתחברות לקו. כך ללוגו יש תפקיד מפתח בחייו של מותג.

לוגו הוא לא מיתוג ומיתוג הוא לא לוגו.

לוגו הוא החוליה המייצבת את עמוד השדרה של המותג. הוא חלק משמעותי ותמציתי מתוך כלל השפה והמוצרים הגרפיים של מותג. הלוגו מכיל את הרעיון המרכזי העומד מאחורי המותג וכן את ערכי החברה ומסריה.

ללוגו יש תפקיד במערכת היחסים שנוצרת בין הלקוח לבין המותג. המרכיב החשוב ביותר שלו הוא האינטראקציה עם קהל היעד שלו. צריך לזכור שככל שאנחנו מוצפים (ואנחנו מוצפים) ביותר עומס תקשורתי סביבנו, כך פוחתת היכולת שלנו להכיל עוד. מה שאומר שזמן האינטראקציה עם לוגו הוא בדרך כלל פצפון. ולכן, הוא צריך להיות מסוגל להגיד הרבה במעט.

הוא צריך להיות זכיר. כדי ש(גם) באמצעותו ניתן יהיה לחדור לתודעת הלקוחות.

אך עם זאת מספיק מסקרן כדי שארצה לשוב ולראותו.

הוא צריך להתאים למידותיו וערכיו הרגשיים של המותג. ולכלול את האני מאמין של החברה. לדבר באותו גובה. באותה שפה. להיות חלק אינטגרלי והרמוני מכלל תדמית המותג הויזואלית והפילוסופית שלה.

לוגו טוב הוא זה ששומר על איזון בין אסטטיקה לפונקציונאליות.

שומר על איזון בין הפשטות לתחכום.

יודע לספר סיפור אבל להשאיר טעם של עוד.

לוגו טוב הוא כזה שמדבר בעד עצמו, יוצר אוירה, בעל נוכחות ושאפשר להתרגש ממנו.

אחד שלא מסתפק “רק” בלהיות יפה. כזה שטומן בחובו אמירה.

מזמין העבודה, יש לזכור, הוא אינו הלקוח. הלקוח הסופי הוא הצרכן של המותג. הלקוח של הלקוח 🙂

לפעמים לקוחות שנמצאים בתוך תהליך מיתוגי רוצים כל כך להצליח בכל היעדים העיצוביים, שנראה להם שהכל צריך להיות גדול, צועק, צבעוני, שיראו מרחוק וגם מקרוב, שיהיה הכי בולט ועוד יותר גדול.

תפקידינו להזכיר – זה לא הגודל, זה לא הצבע, זה לא מי שצועק הכי חזק. זה השילוב הנכון, המינון המדוייק בין כל המרכיבים וחומרי הגלם.

לדרבי יש חוקים.. לעיצוב לוגו יש חוקים חשובים לא כתובים ולפעמים (רק לפעמים) לשבור אותם זה הדבר הכי טוב שיכול לקרות ללוגו או למותג.

לוגו יכול גם ללחוש, לדבר את הייחוד של המותג שלכם בשקט ולהיות בלתי נשכח. תתייחסו אליו כאילו הוא הדייט הכי טוב שהיה לכם אי פעם. הוא כמו פגישה ראשונה, זו עם הפרפרים בבטן, זו שתרצו להפגש איתה או איתו שוב. ולא כי היא או הוא יפה, אלא כי היא נכונה. מדוייקת. מסקרנת. מתוחכמת במידה הנכונה, מתאימה בדיוק למה שחיפשתם, אתם לא יכולים להפסיק לחשוב עליה (או עליו :)).

כשניגשים לעיצוב לוגו, רצוי לדעת ולבחון מי הוא אותו צרכן סופי של המותג. איפה הוא נמצא ומה הוא מחפש. מה הוא אוהב. מה הם המוצרים/השירותים/המותגים, המקבילים בהם הוא נתקל בדרכו. או במילים אחרות מי הם המתחרים, איך השוק והתחום בו אליו אני משתייך נראה.

חשוב לדעת – מה מבדל אותנו מאותם מתחרים,

מה יש לנו שיש בו ערך מוסף ללקוחות שלנו, שלמתחרים שלנו אין,

 ואיך להבליט את המסר הזה ברמה החזותית.

בידול, פיתוח ובניית מותג curly black

הלוגו הוא נכס ויזואלי, תדמיתי ושיווקי ראשון במעלה-

הוא ה”פנים” של העסק שלך, ההופעה שלך, ה Look & Feel שלך.

בכל בוקר מתעוררים מיליארדי בני אדם ברחבי העולם ליום חדש של מותגים.

חלקם חזקים יותר, חלקם חזקים פחות, חלקם אפילו די חלשים וסביר שבעוד כמה שבועות, חודשים יירדו מהמדפים או ייעלמו מעיניינו הבוחנות…. ואנחנו אפילו לא נשים לב.

התפקיד שלנו בעולם הוא להנגיש את המסרים ולספר את הסיפור, אז נכון שסיפור הוא שפה ויזואלית שלמה ולא “רק” לוגו, אבל ללוגו יש חשיבות עליונה בסיפור. הוא הכותרת, הוא הפתיח, הוא הכריכה וגם העמוד האחורי שמסכם מה שקורה בפנים. הוא החלון והדלת דרכם נכנסים לעולם שכולו המותג או העסק שלכם.

אז אני אוהבת חוקים. ואוהבת לא פחות, גם לשבור אותם 🙂

אוהבת מותגים. אוהבת סיפורים ומשוגעת על החיבורים שנוצרים בין המותג לבין קהל היעד שלו.

טעימה קטנה מהלוגואים שעיצבנו עבור לקוחותינו:

כאן תוכלו לראות עוד לוגויים ישר מן התנור הפרטי שלנו.

תחשבו רגע, כמה לוגויים מוכרים עולים לכם בשליפה מהזיכרון בלי להתאמץ?

ספרו לי איזה לוגו בו נתקלתם, גרם לכם לחשוב, להתרגש, לעצור שניה?

מה היה שם בשניה הזו?

ממש רוצה לדעת 🙂

(פוסט המשך נמצא בכתיבה ותגובותיכם יהיו לי לעזר רב)

תגובות פייסבוק

תגובות

7 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *